Mebius Kramer Lezing

Mevr. M.T. Kramer en Prof. dr. Mebius Kramer, 2016

Aandacht voor de Mebius Kramer Lezing 2016

De Mebius Kramer Lezing is ingesteld ter gelegenheid van het emeritaat in 1993 van prof. dr. Mebius Kramer. Met de Mebius Kramer Lezing eert de opleiding Klinische Gezondheidswetenschappen / Verplegingswetenschap Utrecht de decaan die Verplegingswetenschap aan de Universiteit Utrecht een plaats gegeven heeft. Verplegingswetenschap toont daarmee haar waardering voor het werk dat is verricht om Verplegingswetenschap in Utrecht als opleiding en als onderzoekseenheid tot bloei te laten komen. Prof. Kramer, inmiddels emeritus hoogleraar, geeft met zijn aanwezigheid jaarlijks extra cachet aan de lezing.

De Mebius Kramer Lezingen worden jaarlijks gegeven door verplegingswetenschappers met een indrukwekkend en aansprekend curriculum vitae of door verplegingswetenschappers die op wetenschappelijke wijze bijdragen aan nieuwe en belangwekkende inzichten voor de verplegingswetenschap. Zie eerder gehouden lezingen. De lezingen worden steeds gecombineerd met de jaarlijkse prijsuitreikingen van de JDS-Stichting. Geïnteresseerden zijn van harte welkom de lezing en de prijsuitreikingen bij te wonen.